Meidän uutiset

Nyt on työnarvostuksen aika

JHL valmistautuu seuraavaan työehtosopimusten  neuvottelukierrokseen.

Syys-marraskuun aikana liitto järjestää 12 keskustelutilaisuutta Talkoot on ohi! -kiertueena neuvottelutavoitteista ympäri Suomen.

Tilaisuuksissa ovat läsnä JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine ja neuvottelupäällikkö Mari Keturi tai Kristian Karrasch.

Tilaisuus järjestetään Kuopiossa 11.11. klo 17. alkaen Scandic Kuopiossa, Satamakatu 1.

Ilmoittautumiset 1.11.2019 mennessä                  ita-suomi@jhl.fi

EU-vaalit tulevat - muista äänestää!

Europarlamenttivaalit pidetään 26.5. Ennakkoäänestys on 15.–21.5. Käytä ääntäsi, sillä Euroopan parlamenttiin tarvitaan suomalaisia edustajia, jotka pitävät työntekijöiden ja julkisten palvelujen puolta.

JHL on asettanut omat tavoitteensa vaaleihin – tutustu!

KOKOUSKUTSU

JHL 509 ry:n kevätkokous pidetään torstaina 25.4.2019 kello 17.00 alkaen Ravintola Kiesassa, Niskakatu 17, Joensuu.

Kokouksessa käsitellään mm. edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös, toiminnantarkastajien lausunto ja muut sääntömääräiset kevätkokouksen asiat.

Kokouskutsun mukana toimitetaan toimintakertomus ja muut kokousasiakirjat jaetaan kokouspaikalla.

Tarjoilujen ja muiden järjestelyjen takia pyydetään osallistujia ilmoittautumaan 17.4.2019 mennessä Heli Kurjelle, mieluiten sähköpostilla: heli.kurki@riveria.fi tai puhelimitse 050 5777120. Kertokaa ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisista erityisruokavalioista.

Kokoukseen osallistujille jaetaan elokuvaliput.

Tervetuloa kevätkokoukseen!

JHL 509 hallitus on päättänyt, että ns. kesäteatteriraha muutetaan virkistysrahaksi (mm. kulttuuri, hyvinvointi, liikunta jne.), summa 20e/jäsen/vuosi.
Summa haetaan kerran vuodessa kuittia/kuitteja vastaan maksuosoituskaavakkeella (liitteenä viestissä) puheenjohtajalta (Maija Rautalin).

POHJOIS-KARJALAN KOULUTUSKUNTAYHTYMÄN
HENKILÖKUNTA JHL 509 RY.

KOKOUSKUTSU

JHL 509 ry:n syyskokous pidetään perjantaina 15.11.2019 kello 18:30 alkaen. Kokouspaikkana toimii Ravintola Sulo Kauppakatu 28 (Iso Myy), 80100 Joensuu.
Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset syyskokouksen asiat.
Kokousasiakirjat jaetaan ennen kokouksen alkua kokouspaikalla.

Kokoukseen osallistuville jäsenille tarjoillaan kokouksen jälkeen illallinen, johon myös avec on tervetullut. Avecin mukaan ilmoittaneelle lisätiedot toimitetaan sähköpostitse.
Ilmoittautumiset 8.11.2019 mennessä sähköpostilla heli.kurki@riveria.fi
Viestiin myös mahdolliset erityisruokavaliot.

Tervetuloa syyskokoukseen!

JHL 509 Hallitus

Ruokalistamme

Onko sinusta agentiksi?

Oletko tarkkasilmäinen verkostoituja, joka soluttautuu huomaamattomasti opiskelijoiden keskuuteen?

Liikut mielelläsi paikkakunnalta toiselle ja jätät sormenjälkesi oppilaitoksiin. Olet luonteeltasi oma-aloitteinen ja palveluhenkinen – kuten kunnon agentin kuuluukin. Et kavahda esiintymistä ison joukon edessä tai vaihtelevia työaikoja.

Mikäli tunnistit itsesi kuvauksesta, voisit olla sopiva henkilö JHL:n oppilaitosagentiksi!

Klikkaa itsesi tästä facebook tapahtumaan saadaksesi lisätietoja!

Hyvä JHL:n jäsen

Olet saanut lukea JHL:n tiedotteista, että liiton työtaistelutoimia irtisanomislain vastustamiseksi ei jatketa toistaiseksi. Työtaistelu on liiton kovin keino, kun asioihin halutaan vaikuttaa. Sitä keinoa käytimme nyt ja olemme tarvittaessa valmiit jatkotoimiin. Olemme näyttäneet voimamme ja solidaarisuutemme melko rajuksikin käyneen syyttelyn, uhkailun ja paineen keskellä, emmekä antaneet periksi. Työtaistelutoimiemme ansiosta maan hallitus avasi keskusteluyhteyden työmarkkinaosapuolten välillä. Jatkossakin JHL haluaa varmistaa, että lakiin tai sen perusteluihin ei tule kirjatuksi eriarvoistavia elementtejä. Tästä syystä vaadimme perusteluiden valmistelua kolmikannassa eli yhdessä työntekijöiden, työnantajien ja maan hallituksen kesken.

Kiitos kuuluu meille kaikille! Yhdistyksissä puurtaville, luottamustehtävissä toimiville, nettikeskusteluun ja some- viestintään osallistuneille, lakkovahdeille, tsemppareille, soraäänille, rivijäsenille, lakossa olleille ja myös heille, jotka olivat eri mieltä käytettävistä keinoista. Jokaisen panos on ollut erittäin arvokas ja merkityksellinen.

Ammattiyhdistysliikkeen voima on kautta aikojen ollut yhteisessä rintamassa, jossa puolustetaan myös heikommassa asemassa olevia. Osoitimme, että tuo voima ei ole kadonnut minnekään. Työmarkkinaosapuolten on oltava tosiasiallisesti mukana valmistelemassa työelämää koskevaa lainsäädäntöä. Me palkansaajaliikkeessä haluamme, että hyvinvointiyhteiskuntamme säilyy, eikä asioita hoideta sanelupolitiikalla.

Uskomme, että toimintamme vahvistaa ay-voimaa ja solidaarisuutta Suomessa.

Vielä kerran, lämmin kiitos. Työ jatkuu!

JHL vaatii irtisanomislain perusteluiden valmistelua kolmikantaisesti, maaliin ei ole vielä päästy

www.jhl.fi/viimeinenniitti

JHL valmiina järjestöllisiin toimiin

JHL valmistautuu poliittisen työtaisteluun irtisanomissuojan murentamista vastaan.  Tarkemmista toimista kerrotaan viikolla 39. Liiton verkkosivuille avautuu erillinen osio, josta jäsenistö saa ohjeita työtaisteluun.

Liitto on työtaisteluun liittyen myös suoraan yhteydessä jäseniin. Nyt on hyvä hetki päivittää yhteystiedot ajan tasalle – Jäsenpalvelu 24h